Masz pytania? Skontaktuj się z nami
Napisz do nas:




    Ikonka komputera ze strzałką

    Agencja Google Ads – prowadzenie i obsługa kampanii

    Prowadzimy kampanie reklamowe Google Ads i ich pełną analitykę!

    • Kampanie reklamowe oparte o dane
    • Od opracowania strategii po realizację
    • Wsparcie graficzne
    • Używamy najlepszych narzędzi analitycznych
    Napisz do nas:




      Reklama firmy w Google – kiedyś Google Adwords, dziś Google Ads!

      Reklama firmy w google, w płatnej postaci, odbywa się poprzez użycie systemu Google Ads. Niektórzy jednak kampanie Google Ads nazywają Adwordsami – dlaczego tak jest? Wynika to z tego, iż nazwa zmieniła się jakiś czas temu. Jednak wiele osób przyzwyczaiło się do poprzedniej nazwy i to właśnie jej używają. Jest to ten sam system reklamowy Google dla przedsiębiorstw, jednak ze zaktualizowaną nazwą na Google Ads.

      Reklama Google Ads – prowadzenie kampanii przez agencję czy samodzielna obsługa?

      Oprócz zmiany nazwy, narzędzie stale ewoluuje. Funkcje z okresu na okres są aktualizowane i ulepszane, dotyczy to także interface’u oraz wielu mniej oczywistych i nowych funkcji.

      Czy lepiej zlecać prowadzenie kampanii Google Ads czy zająć się nimi samemu? W większości przypadków, znacznie lepszą odpowiedzią będzie ta sugerująca zlecenie prowadzenia kampanii specjalistom z doświadczeniem. Samodzielna obsługa systemu reklamowego Google wymaga stałej optymalizacji, znajomości analityki, stałego pogłębiania wiedzy i śledzenia nowinek od firmy Google. Oprócz powyższych obsługa kampanii Google wymaga regularnego poświęcania czasu na analizę i testowanie.

      Dlaczego to wszystko takie ważne? Nierzadko bywa tak, że jednego dnia dana funkcja jest dostępna w znanej Ci zakładce, a następnego jest przeniesiona w inne, nieintuicyjne miejsce. Innym spotykanym przykładem jest dodanie nowych funkcji, których do tej pory nie było – a pewnego dnia stają się funkcją włączoną domyślnie. Jeśli jej nie wyłączysz, kampania zmieni kierowanie (np. poprzez automatyczne poszerzenie grup docelowych) lub inne parametry. Nie dowiesz się o tym tworząc kampanie reklamową Google Ads, ponieważ funkcja widoczna i dostępna jest tylko przy edycji kampanii. To jeden z wielu przypadków potencjalnych pułapek dla osób nie zajmujących się kampaniami zawodowo.

      Dlatego dla większości biznesów, najlepszym rozwiązaniem jest powierzenia prowadzenia kampanii Google Ads specjalistom. Może to być agencja, freelancer lub ekspert zatrudniony na etacie. Dlaczego w większości przypadków agencja jest dobrym wyjściem? O tym poniżej.

      Agencja Google Ads – dlaczego to dobry wybór?

      Nasza agencja Google Ads Humint jest z Gdańska, jednak współpracujemy z firmami z całej Polski, a także z innych krajów. Dlaczego warto, aby dobra agencja reklamowa Google Ads obsługiwała Twoje kampanie?

      Pierwsza kwestia to doświadczenie – specjaliści Google Ads z jednej firmy mogą wzajemnie wspierać się merytorycznie, nawet w najbardziej skomplikowanych sprawach. Każdy z nich prowadził wiele kampanii Google Ads, a doświadczenie w wielu projektach i wielu branżach jest tym co robi ogromną różnicę w obsłudze tego systemu reklamowego. W profesjonalnej agencji Google specjaliści są również dobrymi analitykami. Używają do tego przede wszystkim własnej głowy, ale również różnych, dość drogich narzędzi. Co jeszcze wspiera pracowników agencji?

      Agencja Google Ads i jej narzędzia do obsługi kampanii reklamowych

      Oprócz bardzo rozpowszechnionego Google Analytics 4, nasza agencja używa również Google Tag Managera. Pozwala to nam na zarządzanie tagami (fragmentami kodu), bez angażowania programisty. Na agencję Humint możesz liczyć na każdym etapie kampanii – od samego początku do samego końca. Nasza obsługa kampanii Google Ads to także wsparcie lub pełne przejęcie m.in. :

      • założenia konta Google Ads;
      • założenia konta Google Merchant Center (w przypadku E-commerce);
      • podpięcia narzędzi analitycznych;
      • skonfigurowania tagów;
      • tworzenia treści reklam do reklamy Google.

      Kolejne narzędzia, które wspierają prowadzenie kampanii Google w Agencji Google Ads Humint to: Senuto, Keyword Planner, Ahrefs, Google Search Console. Te 4 narzędzia służą nam do wynajdywania najodpowiedniejszych fraz kluczowych. Dlaczego aż 4? Dlatego, że z każdego z nich możemy wyciągnąć dodatkowe słowa kluczowe, których używamy do tzw. kampanii w sieci wyszukiwania (np. search) czyli bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google. Mówimy zarówno o słowach, które przynoszą ruch witrynom, jak również o słowach, które wykluczamy już na samym początku, aby nie marnować budżetów naszych Klientów.

      Pozyskujemy dla Ciebie Klientów w różnych modelach m.in. CPC, czyli cost per click, oznaczającego naliczanie kosztu reklamy dopiero w momencie kliknięcia jej przez użytkownika. Może to być też CPA (cost per action) czyli konwersja skupiona na koszcie danej akcji np. zakupu lub pozyskania lead’a czy innej, pasującej do danego biznesu konwersji. Jednym z kolejnych modeli rozliczeń jest CPM, czyli cost per mile, oznaczającego płatność w modelu rozliczeń za 1000 wyświetleń danej reklamy. Co jest lepsze? Zależy od celów kampanii. Najczęściej osoby prowadzące sprzedaż opierają się na opcji CPC, natomiast CPM wybierane są częściej przez podmioty budujące rozpoznawalność i wzmacniające wizerunek swojej marki. CPA, maksymalizacja konwersji lub ROAS używane są najczęściej dopiero, gdy kampanie zdobędą wystarczającą ilość danych.

      Obsługa Google Ads i prowadzenie kampanii – jak wygląda raport?

      Nasza agencja zapewnia cykliczny audyt kampanii oraz comiesięczne raportowanie oceniające skuteczność kampanii Google Ads. Dane zawarte w raporcie przystosowujemy do danego biznesu, co ustalane jest na początku współpracy. Jesteśmy elastyczną agencją Google Ads, co sprawia, że w trakcie współpracy możemy ustalić również inne, dodatkowe parametry, które będziemy raportować. Zależnie od ustaleń w raporcie możesz spodziewać się takich danych jak:

      • ilość wyświetleń;
      • ilość kliknięć;
      • CTR (Click Through Rate);
      • ilość i rodzaj uzyskanych konwersji;
      • ROAS (Return On Ad Spend);
      • koszt ogólny kampanii;
      • koszt konwersji;
      • lokalizacja wyświetlonych reklam;
      • grupy wiekowe odbiorców reklam;
      • średnie CPC i CPM;
      • współczynnik interakcji;
      • współczynnik obejrzeń;
      • udział w wyświetleniach;
      • utrata udziału w wyświetleniach;
      • i inne ustalone wyniki kampanii.

      Reklama firmy – skuteczność reklamy w Google Ads

      Czy reklamy w Google są skuteczne? Na reklamowanie firm składa się wiele zmiennych – dobra obsługa kampanii Google Ads to tylko jedna z nich. Mamy jeszcze klasyczny mix marketingowy 4P, gdzie marka, cena i sam sprzedawany towar potrafią grać szczególną rolę. Oczywiście jest to zależne w dużej mierze od branży. Niemniej jednak Google Ads jest jednym z najefektywniejszych systemów, gdzie marketing potrafi przynosić efekt niemalże natychmiastowo.

      Na czym polega przewaga kampanii Google Ads nad innymi systemami?

      Przewaga systemu Google nad wieloma innymi, polega na tym, że proponuje on nie tylko kampanie oparte o banery czy reklamy wideo. Te bazują na swojego rodzaju „narzucaniu się” odbiorcy. Prawdziwą przewagą jest wyświetlanie się usług czy danych produktów w wyszukiwarce Google na podstawie słów kluczowych. Klient sam szuka produktu, a agencja Google Ads podsuwa mu je w serp’ach (czyli wynikach wyszukiwania) w formie linków sponsorowanych lub okienek ze zdjęciem produktu (kampanie produktowe).

      Nie sposób podczas poruszania skuteczności, nie wspomnieć o remarketingu. Jest to wyświetlanie reklam osobom, które były na naszej stronie – można im np. pokazywać produkty, które oglądali wcześniej lub przypominać o samej marce, informować o promocjach czy nowych produktach lub usługach.

      Niezależnie od powyższego, najczęściej najlepsze efekty przynosi łączenie różnych typów promocji i miejsc styku z Klientami.

      Reklama firmy w Google to dziś podstawowy środek pozyskiwania sprzedaży dla wielu przedsiębiorstw. Skrzyżowanie bardziej tradycyjnych form pozyskiwania Klientów z nowoczesnymi rozwiązaniami daje bardzo dobre efekty i gwarantuje dotarcie do szerokiego grona odbiorców.

      Obsługa kampanii Google Ads – gdzie wyświetlą się Twoje reklamy?

      Google Ads pozwala na wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania w przeglądarce Google, na YouTube, w Google Merchant Center, w mapach Google, w Gmail’u czy w formie banerów i filmów – kampanie w sieci reklamowej na różnych stronach mających status partnera Google.

      Skuteczne kampanie Google Ads najczęściej opierają się o kilka typów kampanii. Klasyczne wyszukiwania Google są jedną z podstaw. Oprócz nich warto zainteresować się kampaniami na YouTube, GDN – czyli Google Display Network, Demand Gen, PLA (Product listing Ads), Max performance, AI Max, DSA, RLSA.

      Dzięki temu systemowi reklamowemu można dotrzeć do bardzo sprecyzowanych, pod kątem różnych cech, Klientów. Lokalizacja, wiek czy zainteresowania to tylko niektóre z tych możliwości. Nasza agencja Google Ads tworzy profile klientów poprzez tzw. segmentacje. Umożliwia nam to docieranie z konkretnymi informacjami do najbardziej odpowiednich osób, a poprzez ciągłą optymalizację kampanii osiągamy wysoką skuteczność reklam.

      Google Ads – dla kogo?

      Kampanie w Google są użyteczne dla każdej firmy, sklepu, instytucji czy nawet bloga. Jeśli tylko chcesz budować świadomość marki, pozyskiwać nowe kontakty lub Klientów, zapisy do newsletter’a, przypominać się starym Klientom, szybko docierać z informacją do osób nią zainteresowanych to Google Ads jest dla Ciebie. W Humint współpracujemy z małymi firmami, także lokalnymi, sklepami internetowymi, średnimi i dużymi przedsiębiorstwami. Napisz do nas i dowiedz się jak możemy pomóc Tobie i Twojemu marketingowi.

      Koszty reklamy Google Ads – od czego zależy cena?

      Koszty reklamy Google Ads zaczynają się od 1000 złotych netto dla małych stron. Jest to koszt obsługi i prowadzenia kampanii Google Ads w firmie Humint. Dla średnich i większych firm z szerszą ofertą lub asortymentem, cena zmienia się i zależy od zaangażowania specjalistów Google Ads, a także od budżetu reklamowego. Najczęściej współpracujemy na zasadzie miesięcznego abonamentu, prowizji od wykorzystanego budżetu lub w formule mieszanej dwóch powyższych.

      W Humint nie idziemy na kompromisy w kwestii obsługi kont Google Ads. W ramach kampanii w wycenie zawsze uwzględniona jest pełna analityka i optymalizacja. Od tego zależy efektywność kampanii. U nas zawsze masz wgląd w konto na którym prowadzone są działania i zawsze wiesz ile wydajesz na realizację działań. Zapraszamy do kontaktu – napisz lub zadzwoń!

      Szybki kontakt