Masz pytania? Skontaktuj się z nami





    Perswazja i wywieranie wpływu

    Perswazja i wywieranie wpływu

    Doradzamy, uczymy i wywieramy wpływ!

    • wywieranie wpływu i oddziaływanie na pojedyncze jednostki i grupy za pomocą mechanizmów psychologii społecznej i neurolingwistyki
    • wpływanie na percepcję i podświadomość grup i osób
    • operowanie informacją i jej kształtowanie
    • wzmacnianie i łagodzenie przekazu
    • wywoływanie pożądanych reakcji w sferach: emocjonalnej, behawioralnej i poznawczej
    • obniżanie aktywności czynnika krytycznego u grup i osób
    • opracowanie konstruktywnego wyjścia z sytuacji kryzysowych
    • formułowanie komunikatów i skutecznych oraz efektownych haseł skojarzeniowo-emocjonalnych





      „Nie pozwoliłbyś komuś, by zepchnął Cię z  kursu, ale mógłbyś przeoczyć, gdy ktoś sprawia, że lekko Cię z kursu znosi, tak że nawet tego nie zauważyłeś”

      Tak właśnie, jak w powyższym cytacie, powinno wyglądać wywieranie wpływu, subtelnie i skutecznie. Nie na siłę. Wywieranie wpływu i perswazja w naszym wykonaniu tak właśnie wygląda, oparta jest na dobrych relacjach, obniżaniu czynnika krytycznego i zmianach w percepcji, a także ingerencji w nieświadomy umysł odbiorców. Zmian można dokonać na trzech poziomach, emocjonalnym, poznawczym i behawioralnym.

      Perswazja i wywieranie wpływu na ludzi to nie techniki manipulacyjne

      Nasza oferta to nie tylko konsulting, doradztwo biznesowe i szkolenie, to także analiza i przygotowywanie strategii poprzez oddziaływanie na jednostki i grupy. Ciężko przy wywieraniu wpływu nie wspomnieć także o narzędziu jakim jest socjotechnika i kojarzące się z nią techniki manipulacyjne. W wydaniu wojskowym różni się sporo od wydania cywilnego np. w marketingu, a jej definicja jest bardzo szeroka i różni się zależnie od kontekstu w jakim się pojawia. W informatyce kojarzy się ona z hakerami, a w ujęciu akademickim czy prasowym jej odbiór często jest zupełnie inny i kojarzony np. z polityką. A co oznacza socjotechnika która pomogła już wielu biznesom? Najkrócej ujmując jest to wykorzystanie znajomości zasad psychologii społecznej, zachowania ludzi i źródeł ich motywacji. Jest użyteczna także w polityce, w PR i marketingu. Techniki wywierania wpływu ułatwiają negocjacje, pozyskiwanie klientów, ułatwiają wpływanie na marketingowy odbiór produktu i dokonywanie wyborów, nie tylko przez metody socjotechniczne.

      Socjotechnika, a techniki, środki i siła perswazji

      Historia zna rozmaite przykłady wykorzystania socjotechniki i środków wywierania wpływu, są one do wykorzystania w każdym aspekcie życia i w każdym biznesie który chce się rozwijać. Perswazja i wywieranie wpływu obecne są w handlu, reklamie, marketingu, PR, usługach każdego typu, w religiach, polityce, negocjacjach i wielu innych dziedzinach, znane są nawet przypadki używania socjotechniki w architekturze. Korzystają z niej także służby specjalne, grupy destrukcyjne oraz przestępcy. Socjotechnika jest także skojarzona z działalnością tzw. spin doktorów i innych specjalistów od public relations, kształtujących pozytywny wizerunek swoich klientów i kształtujących informacje wychodzącą do publicznej wiadomości, nadając jej odpowiedni „kierunek”, odbiór i budując korzystną jej interpretację u odbiorców. Manipulacje socjotechniczne na niektórych polach wspierane są substancjami chemicznymi, środkami technicznymi, warunkami środowiskowymi, termicznymi i optycznymi, co odróżnia te działania od takich zaganień jak techniki, środki i siła perswazji.

      Techniki perswazyjne to nie tylko cialdini, ukryta perswazja językowa i językowe środki perswazji

      Nasz rodzimy rynek biznesowy, opiera się w dużym stopniu na naukach badacza i profesora psychologii Roberta Cialdiniego, które są bardzo cenne i nadal aktualne. Jednak techniki perswazyjne to nie tylko Cialdini. Jest to także ukryta perswazja językowa, polegająca na zręcznym używaniu odpowiednich słów i nie używaniu nie odpowiednich, stosowania wzorców i konstrukcji językowych czyli tzw. język wpływu. Używane tutaj językowe środki perswazji są bardzo skuteczne podczas konstrukcji przemówień, komunikatów czy bezpośrednich negocjacji.

      Techniki perswazji w reklamie

      Branża reklamowa to branża szczególna jeśli chodzi o wywieranie wpływu na ludzi. Ograniczony czas emisji reklamy sprawia, że najczęściej w zaledwie kilkanaście lub kilkadziesiąt sekund trzeba zmieścić treść komunikatu, a także zrobić to jak najskuteczniej. Techniki perswazji w reklamie są wielopoziomowe, ważne jest nie tylko szybkie dotarcie do zmysłów odbiorcy reklamy, ale także ustawienia mowy ciała aktorów oraz użycie językowych środków perswazji i szybkie wywołanie emocji. Nasza agencja zajmuje się także pomocą w konstrukcji technik perswazji obecnej w reklamie telewizyjnej i internetowej.

      Szkolenia i kursy z wywierania wpływu i perswazji

      Na polu codzienności, także ludzie wpływają na siebie wzajemnie, często nie świadomie. Oddziaływać można za pomocą miejsc, zapachów, przestrzeni, postawy ciała, ekspresją mimiczną, głosem, słowem, obrazem, dźwiękiem, sekwencją działań i wieloma innymi aspektami o których przeciętna osoba nigdy nie pomyśli. Środki perswazji to znacznie więcej niż podstawowe reguły wpływu społecznego. Co oferujemy w zakresie naszej oferty konsultingowej? Strategie, doradztwo i szkolenia z perswazji i wywierania wpływu, kurs jest dostosowany do specyfiki i potrzeb Twojej branży.

      Szybki kontakt

      Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.