Ekspercki audyt strony internetowej!
Wiele firm prowadzących działania reklamowe w Internecie wie, jak istotna w działalności jest przemyślana strategia SEO. Często jest to jeden z głównych punktów styku z Klientami na ścieżce atrybucji – drodze Klienta, który zanim dokona konwersji wielokrotnie spotyka daną markę w sieci. Żeby jednak tak mogło się dziać – potrzebne są działania, które są konsekwencją audytu SEO.
Firmy każdą poważniejszą decyzję konsultują z wewnętrznym działem SEO lub zewnętrznym ekspertem, by uniknąć błędów, które mogą okazać się kosztowne. Mowa tu m.in. o zmianach na poziomie zarządzania treścią (CMS), zmianie obecnego kodu HTML, zmianach struktury strony lub całkowitej przebudowie serwisu, zmianach adresów URL, dodawaniu lub likwidacji funkcjonalności i wielu innych.
Choć lista jest długa, to dopiero początek czynności, podczas których profesjonalny i zaawansowany audyt SEO okazuje się bardzo pomocny. W Humint sprawdzenie strony internetowej pod kątem SEO to jedna z najbardziej podstawowych usług. Dla kogo jest to oferta, jaki jest jej koszt oraz co zawiera tego typu usługa? Przeczytaj o tym niżej.
Profesjonalny audyt SEO strony www to rozbudowany i kompleksowy proces analizy i oceny strony internetowej zakończony raportem i konkretnymi wytycznymi odnośnie dalszego postępowania z Twoją stroną. Usługa polega na rozpoznaniu strony technicznej serwisu oraz oceny w kontekście widoczności w wynikach wyszukiwania organicznego w wyszukiwarkach, np. w Google czy Bing. Podczas przeprowadzania audytu SEO rozkładamy stronę na czynniki pierwsze i badamy ją kawałek po kawałku, nie wpływając w żaden sposób na jej bieżące funkcjonowanie.
Sam skrót SEO oznacza Search Engine Optimization, czyli optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych. To właśnie dzięki tym działaniom strona może być szybko zauważona przez użytkowników Internetu.
Audyt SEO stron to także identyfikacja słabych i mocnych stron serwisu. Z jednej strony umożliwia to znalezienie najlepszych pól do rozwoju, a z drugiej – uniknięcia wielu nieoczywistych błędów.
Audyt strony internetowej, w idealnym świecie, powinien być przeprowadzany cyklicznie. Im częściej w serwisie wprowadzane są zmiany np. dodawane lub usuwane podstrony, zmieniane treści, wprowadzane przekierowania itp. tym częściej potrzebuje on uwagi eksperta. Wprowadzanie zmian może nieść za sobą konsekwencje w innych częściach witryny, dlatego powinny zawsze być wprowadzane pod nadzorem osoby znającej dobrze znającej temat praktyki pozycjonowania stron. Niestety nie zawsze tak się dzieje, co w wielu przypadkach powoduje długoterminowe konsekwencje.
W Humint, podczas stałej współpracy, serwisy którymi się opiekujemy, audytujemy w sposób cykliczny na bieżąco wychwytując elementy wymagające poprawy.
Pierwszym idealnym momentem zainteresowania się analizą SEO, jest moment gdy budowa strony jest dopiero planowana. Ekspert powinien brać udział w planowaniu struktury i aspektów technicznych dotyczących witryny. Dla nowej strony internetowej jest to w zasadzie niezbędne.
Jednym z najczęściej widzianych przez nas błędów jest budowa serwisów bez udziału specjalisty SEO. To niemal zawsze powoduje potrzebę mniejszej, bądź większej przebudowy serwisu, co wiąże się z dużymi kosztami. Jednak zmiany te są nieuniknione, jeśli strona ma być przyjazna wyszukiwarkom internetowym.
Jeśli nie prowadzisz audytów SEO w regularnych odstępach czasowych to kolejnym momentem do jego przeprowadzenia jest moment dużej ilości zmian na stronie lub nawet małej ilości, ale zmian o dużej „wadze”. Mogą to być różnego typu migracje, rozbudowa strony (np. o o nowe sekcje, kategorie, języki), zmiany w strukturze, zmiany warstwy graficznej, zmiana CMS itp.
Kolejny wskazany moment do działania jest wtedy, gdy zauważysz spadek widoczności. Może on objawiać się spadkiem zapytań lub zakupów (najpierw zwróć na uwagę czy to nie problem sezonowy – porównaj obecny okres z okresem z roku poprzedniego – czy wtedy również nie było podobnych spadków?). Najlepszą metodą jest sprawdzanie witryny specjalistycznymi narzędziami. Możesz skorzystać z polskiego narzędzia Senuto lub Semstorm albo z zagranicznych np. Ahrefs czy Semrush. Należy sprawdzić nie tylko ogólną widoczność, ta może przekłamywać rzeczywistość, chociażby z uwagi na dużą ilość regularnie dodawanego contentu. W takiej sytuacji spadki na kluczowych dla biznesu frazach mogą pozostać niezauważone i zamaskowane wzrostami np. na frazach informacyjnych z bloga.
Nie chcesz lub nie umiesz tego zrobić? Nie wiesz czy Twoja strona wymaga audytu SEO? Napisz do nas, bezpłatnie sprawdzimy czy widać przesłanki, aby Twoja witryna wymagała poddania jej takiej usłudze.
Sygnałem do przeprowadzenia działań są także zaburzenia w indeksacji – zarówno dłuższy problem z indeksacją nowo dodanych podstron, jak i wyindeksowywaniu starych. Możesz sprawdzić to na kilka sposobów, najłatwiej jest to zweryfikować przy pomocy narzędzia Google Search Console.
Istotnym momentem jest także ten, gdy decydujesz się na prowadzenie kampanii płatnych – co to ma do audytu SEO? Otóż może mieć wiele. Źle dostosowana strona powoduje przepalanie budżetu m.in. przez szybkie opuszczanie strony przez użytkowników. Zahaczamy tutaj o tzw. UX (User experience), który stanowi część składową naszej usługi audytorskiej SEO. Również szybkość ładowania strony może wpływać na koszty reklam płatnych. A teraz dowiedz się co zawiera audyt SEO.
Zaawansowany audyt SEO zawiera przede wszystkim elementy zdefiniowane, ale zdarzają się także te niezdefiniowane. Elementy niezdefiniowane to takie elementy, które zostają wychwycone przez eksperta podczas manualnego sprawdzania serwisu i wynikają z doświadczenia i wiedzy. Oprócz nich, audyt SEO zawiera przede wszystkim elementy zdefiniowane, których część opisujemy poniżej. Poszczególne strony mogą mieć różne potrzeby i są one określane wraz z wyceną przed podjęciem współpracy. Możliwe jest też skorzystanie z badania tylko konkretnego obszaru w Twojej witrynie, przykładowo – przeprowadzenie samego audytu technicznego, sprawdzenia samych treści lub samej wizytówki. Jest to kwestia do ustalenia.
Poniżej opisujemy obszary badań najczęściej realizowanych przez nas gdy przeprowadzamy audyty SEO. Proces ten, skupia się na wychwytywaniu błędów, słabych ogniw i odkrywaniu obszarów do poprawy jakości serwisu. Audyt m.in. obejmuje analizę:
Powyższe nie wyczerpuje możliwości naszej oferty, a szczegóły ustalane są na poziomie potrzeb konkretnego Klienta. Usługa obejmuje zarówno weryfikację Twojej strony www na poziomie on-site, jak i off-site. Dużo uwagi przykładamy do wersji mobilnej, która ma kluczowe znaczenie dla każdej strony internetowej. Są różnice pomiędzy samymi branżami, np. branże YMYL (czyli Your Money Your Life) wymagają trochę innego podejścia niż te nieobjęte tak rygorystycznymi restrykcjami w wyszukiwarce Google.
Ile kosztuje audyt SEO ustalamy bezpośrednio przed jego wykonaniem. Cena audytu SEO może się różnić zależnie od wielkości i złożoności strony, a także typu Twojego serwisu. Na tym etapie nie dowiesz się jeszcze ile kosztuje audyt strony internetowej w Twoim przypadku. Niestety uniwersalny cennik nie istnieje, ale dowiesz się jaki jest przedział cen. Najtańszy audyt jaki wykonywaliśmy dla małej strony kosztował 2000 złotych netto. Średnim serwisom udawało się skorzystać z audytu SEO najczęściej w cenie od 3000 do 10000 złotych netto w zależności od zawartości strony. Duże i bardzo duże serwisy to koszt powyżej wymienionych kwot.
Do przeprowadzenia audytu, w celu zadbania o widoczność strony i optymalizację SEO, potrzebujemy kilku informacji. Najpierw zadamy Ci kilka pytań o Twoje potrzeby i oczekiwania, możemy umówić się na całkowicie niezobowiązującą i bezpłatną rozmowę. Odpowiemy również na to czy jesteśmy w stanie pomóc Ci, biorąc pod uwagę Twoje oczekiwania.
Do działań przydadzą się nam także dane z Google Analytics oraz narzędzia takie jak Google Search Console i inne płatne, które posiadamy w naszej agencji SEO. Dostęp do dwóch pierwszych, bezpłatnych narzędzi – powinniśmy otrzymać od Ciebie. Jeśli nie masz do nich dostępu to mamy 2 wyjścia, możemy je założyć za Ciebie i poczekać na zebranie danych. Drugą opcją jest wykonanie usługi bez dostępu do tych narzędzi. Najczęściej jednak, przy stronach z historią, rekomendujemy pierwsze rozwiązanie.
Pozycjonowanie stron to trudne zadanie, zwłaszcza przy nieustannie zmieniających się algorytmach. Bez wiedzy na poziomie eksperckim trudno o dobre wyniki. Nasz audyt pozwala na analizę Twojej strony na bardzo szczegółowym poziomie, sprawdzamy elementy strony niewidoczne gołym okiem, badamy ją m.in. w zakresie technicznego SEO, a nasze działania kończą się raportem z rekomendacjami zmian i wdrożeń.
Po wykonaniu pracy, jesteśmy dostępni dla Ciebie i Twojego programisty, aby w razie potrzeby uszczegółowić i wyjaśnić konkretne punkty z raportu i zalecenia doprowadzenia Twojej strony do zgodności z zasadami SEO obowiązującymi w 2025 roku. Zyskujesz więc wiedzę ekspercką, dowiadujesz się dużo o obecnym stanie strony, a także to jakie serwis ma mocne i słabe strony oraz co konkretnie powinieneś zrobić, aby poprawić jego sytuację.
Zaawansowany audyt SEO trwa średnio od 2 do 4 tygodni od momentu, gdy otrzymamy od Ciebie niezbędne informacje. Zależy to także od naszego obłożenia w danym okresie – audyty wykonują u nas wyłącznie osoby o wiedzy na poziomie w pełni eksperckim.
Audyt stron jest skuteczny dla wszystkich, którzy chcą, by ich strona była dobrze widoczna w wynikach wyszukiwania i chat botach AI. Nie jest to usługa przeznaczona tylko dla osób z problemami na stronach www. Regularne sprawdzanie strony pozwala nadrobić zaległości, przystosować stronę do najnowszych zmian algorytmów, sprawdzić czy dotychczasowe działania i inwestycje przynoszą korzyści, a także zweryfikować dotychczasową strategię.
Audyt SEO pomoże, pod warunkiem odpowiedniego wdrożenia zaleceń, zdecydowanej większości stron www. Z usługi korzystają:
Jak najbardziej możesz zlecić audyt SEO strony dotyczący jedynie określonego obszaru. Badamy w takim wypadku strony pod kątem uzgodnionym ze Zleceniodawcą. Skontaktuj się z nami, celem omówienia pożądanego obszaru weryfikacji na Twojej stronie. Oczywiście koszt audytu SEO w ograniczonym zakresie obniża także cenę.
Audyt SEO pozwala na uzyskanie wielu przewag wykraczających znacznie poza wyższe pozycje w wynikach wyszukiwanie Google – są to realne korzyści biznesowe. Czy warto go przeprowadzić? Podsumujmy najważniejsze informacje. Analiza SEO strony:
W Humint z przyjemnością ułatwimy Ci uzyskanie pewności w zakresie prowadzonych działań i zweryfikujemy Twoją stronę. Możemy spotkać się fizycznie w Gdańsku, umówić rozmowę on-line, telefonicznie lub pozostać w kontakcie korespondencyjnym. Skontaktuj się z nami w razie jakichkolwiek pytań!