Masz pytania? Skontaktuj się z nami
Napisz do nas:





    Wywiad konkurencyjny

    Wywiad konkurencyjny

    badamy, analizujemy i zdobywamy informacje które budują przewagę!

    • wywiad konkurencyjny
    • badanie i analiza konkurencji
    • badanie i analiza konkurencyjności
    • budowanie przewagi konkurencyjnej
    • monitoring konkurencji i otoczenia przedsiębiorstwa
    Napisz do nas:





      „Wielkie zagrożenia rodzą się z małych słabości”

      Wywiad konkurencyjny nastawiony jest na rozpoznanie konkurencji i otoczenia przedsiębiorstwa poprzez zdobywanie, weryfikację, przetwarzanie i analizę danych oraz informacji. Dzięki takim działaniom przedsiębiorstwa mogą budować przewagę rynkową i wzmacniać swoje najsłabsze płaszczyzny albo stabilnie trwać na pozycji lidera w branży.

      Wywiad konkurencyjny, czyli budowanie przewagi konkurencyjnej.

      Jednym z głównych zadań wywiadu konkurencyjnego jest budowanie przewagi konkurencyjnej. Proces ten oparty jest na wysokiej jakości, aktualnych i trudnych do zdobycia informacjach wyselekcjonowanych przez specjalistów spośród tzw. szumu informacyjnego zgromadzonego wokół rynku i przedsiębiorstwa. Budowanie przewagi konkurencyjnej może być wielopłaszczyznowe i odnosić się do umiejętności technicznych pracowników, poziomu organizacji i zarządzania, zaawansowania stosowanej technologii, image firmy i innych elementów.

      Badanie i analiza konkurencji – badania podstawą rozwoju firmy

      Nowoczesny biznes oparty jest na danych. Nadpodaż informacji sprawia, że gubimy się w ich gąszczu, narażając firmę na wykorzystanie niedokładnych informacji lub użycie nie prawidłowych albo zmanipulowanych danych. Badanie i analiza konkurencji, to ważna część wywiadu konkurencyjnego. Dla największych i najnowocześniejszych firm są oczywistym elementem gry konkurencyjnej w każdym sektorze rynku. Badania pozwalają na rozpoznanie jaka jest charakterystyka konkurencji w tym jej plany strategiczne, kondycję finansową, pozycję rynkową, nowe nabycia i zakupy, strukturę organizacyjną, profile osób z kadry kierowniczej, programy badawczo rozwojowe, cele biznesowe, sprzedaż, marketing, operacje i inne. Charakterystyka konkurencji pozwala na wyciąganie wniosków, pogłębione oceny, antycypację przyszłych posunięć konkurenta oraz ustalenie środków za pomocą których zamierza osiągnąć swoje cele.

      Badanie i analiza konkurencyjności – recepta na rozwój firmy

      Aby znać własną pozycję i udział w rynku, trzeba wiedzieć również gdzie znajdują się konkurenci. Dopiero gdy wykonane jest badanie i analiza konkurencyjności, wiemy w jaki sposób zbudowana jest przewaga konkurencyjna i jakie są jej źródła w danej branży. Rozwój firmy wymaga dostosowania się do dynamicznie zmieniających się warunków gospodarki rynkowej i postępujących procesów globalizacji. Analiza i badanie konkurencyjności podmiotów gospodarczych stało się w takich warunkach jednym z podstawowych elementów gry rynkowej.

      Międzynarodowa konkurencyjność przedsiębiorstwa, a wywiad konkurencyjny

      Wywiad konkurencyjny nie tylko jest odpowiedzią na pytanie jak sobie radzić na rynku polskim, sprawdza się równie znakomicie podczas ekspansji na rynki zagraniczne. W jego zainteresowaniu poza konkurencją znajdują się także inne elementy otoczenia firmy w tym dostawcy, nabywcy, podwykonawcy, partnerzy i potencjalni konkurenci. Międzynarodowa konkurencyjność przedsiębiorstwa jest budowana z ogromnym udziałem metod wywiadowczych.

      Wywiad konkurencyjny – monitorowanie i analiza konkurencji

      Poprzez konkurencję rozumiemy zazwyczaj firmy z tego samego sektora, oferujące substytuty naszych towarów lub usług, a także firmy które potencjalnie mogą stać się naszą konkurencją w przyszłości. W przypadku dużych podmiotów gospodarczych konkurencją na rynkach międzynarodowych coraz częściej są także Państwa. Wywiad konkurencyjny jest częścią wywiadu biznesowego, skupioną jak sama nazwa wskazuje na konkurencji. Stworzona przez nasz zespół strategiczna analiza konkurencji pozwala nie tylko na uzyskanie przewagi i przewidywanie działań oponentów rynkowych. Poprzez zapewnienie aktualnych informacji nasz wywiad konkurencyjny oferuje także plan wykorzystania ich dla własnych korzyści i potrzeb, a ponadto umożliwia wykonywanie ruchów wyprzedzających. W naszej ofercie znajduje się także stały monitoring konkurencji, dzięki czemu nasi klienci szybko i sprawnie reagują na wszelkie fluktuacje zachodzące u konkurentów. Monitorowanie umożliwia natychmiastowe reagowanie.

      Analiza i monitorowanie cen konkurencji

      Kolejnym elementem wywiadu konkurencyjnego jest analiza i monitorowanie cen konkurencji, co pozwala na dopasowanie się do sytuacji rynkowej. Ponadto znajomość cen i strategii cenowej innych przedsiębiorstw pozwala na uzyskanie przewagi negocjacyjnej w rozmowach ze wspólnie obsługiwanymi podmiotami.

      Szybki kontakt

      Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.