Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Perswazja i wywieranie wpływu

26 maj
marketing operacyjny
Marketing operacyjny – definicja i przykłady
Kategoria: Biznes, Komunikacja, Marketing, Perswazja i wywieranie wpływu
Marketing to szerokie zagadnienie, które można podzielić na mniejsze elementy. W tym artykule skupię się na zdefiniowaniu i opisaniu czym jest…
29 mar
oszustwa i wyłudzenia
Oszustwa i wyłudzenia – rodzaje i przykłady
Kategoria: Analiza, Biznes, Perswazja i wywieranie wpływu
Oszustwa i wyłudzenia to popularne przestępstwa dotykające zwykłych ludzi, różnego rodzaju przedsiębiorstwa czy instytucje finansowe. Aby ich uniknąć, przede wszystkim trzeba…
13 mar
wojna i walka informacyjna oraz dezinformacja
Wojna informacyjna i dezinformacja, co to jest? Cele, przykłady i efekty.
Kategoria: Analiza, Komunikacja, Perswazja i wywieranie wpływu
W przestrzeni publicznej często można spotkać, zwłaszcza w kontekście wojny Rosji i Ukrainy, słowo "dezinformacja''. Niektórzy nie wiedzą czym jest, czym…
05 mar
Putin o sankcjach analiza
Putin o sankcjach i sąsiednich krajach – analiza werbalna i niewerbalna
Kategoria: Analiza, Komunikacja, Perswazja i wywieranie wpływu
W mediach pojawiła się wypowiedź Władimira Putina, transmitowana w rosyjskiej telewizji oraz w internecie, podczas uroczystości wciągnięcia flagi na maszt nowego…
28 lut
wladimir putin mowa ciała
Władimir Putin i generałowie – szczegółowa analiza mowy ciała i broń nuklearna w tle
Kategoria: Analiza, Komunikacja, Perswazja i wywieranie wpływu
Jednominutowe, analizowane przeze mnie wideo przedstawia Prezydenta Rosji Władimira Putina na spotkaniu z Siergiejem Szojgu, generałem, politykiem i zarazem ministrem obrony…
23 sty
fake news
Fake news – co to jest, definicja i przykłady. Jak rozpoznać fake newsy?
Kategoria: Analiza, Komunikacja, Perswazja i wywieranie wpływu
Fake news to pojęcie coraz częściej spotykane w Polsce, dzisiaj opowiemy sobie o tym zjawisku u nas w kraju i na…
05 gru
międzynarodowe negocjacje w biznesie
Międzykulturowe i międzynarodowe negocjacje w biznesie
Kategoria: Analiza, Biznes, Komunikacja, Perswazja i wywieranie wpływu
Negocjacje w biznesie bywają trudne, każda ze stron chce ugrać jak najwięcej dla siebie i zwykle, być może paradoksalnie, łatwiej bywa…
27 sie
Metafora
Co to jest metafora? Definicja, funkcja i przykłady znanych metafor
Kategoria: Komunikacja, Perswazja i wywieranie wpływu
Wielu ludziom metafora kojarzy się z latami szkolnymi, większość z nas właśnie wtedy poznała jej znaczenie i definicję. Metafora towarzyszy nam…
02 sie
techniki manipulacji
Techniki manipulacji – metody, sposoby i zasady
Kategoria: Komunikacja, Perswazja i wywieranie wpływu
Techniki manipulacji to techniki wpływu społecznego, wykorzystujące znane specjalistom od socjotechniki czy perswazji metody, sposoby i zasady które wielu z nas…
11 lip
jak opanować emocje
Jak kontrolować i opanować emocje?
Kategoria: Analiza, Perswazja i wywieranie wpływu
Emocjonalne reagowanie, generalizacje i inne błędy poznawcze-to wszystko przydaje się nam, oszczędzając energię naszych organizmów, a jeszcze częściej przydawało się w…
02 lip
Dominująca mowa ciała
Mowa ciała – dominująca vs uległa i jej wpływ na rozmówcę
Kategoria: Analiza, Komunikacja, Perswazja i wywieranie wpływu
Dzisiaj poruszymy temat dominacji w obszarze mowy ciała, czy warto ją okazywać i jak może podziałać w interakcji z innymi osobami.…
24 cze
Komunikacja niewerbalna przykłady i rodzaje
Komunikacja niewerbalna – rodzaje i przykłady
Kategoria: Komunikacja, Perswazja i wywieranie wpływu
Komunikacja niewerbalna, kojarzona z mową ciała często niewłaściwie uznawana jest za jej synonim. Komunikaty niewerbalne są szerszym pojęciem, nawet ubiór czy…
17 maj
Proksemika definicja i przykłady
Proksemika – co to jest? Definicja i przykłady
Kategoria: Komunikacja, Perswazja i wywieranie wpływu
Proksemika to pojęcie które można spotkać zgłębiając wiedzę na temat komunikacji społecznej. Jest to na tyle ciekawe zagadnienie i mało znane,…
10 maj
ciało migdałowate i jego funkcje
Ciało migdałowate i funkcje tej struktury w mózgu
Kategoria: Analiza, Komunikacja, Perswazja i wywieranie wpływu
Ciało migdałowate to struktura, która czasami przewija się przy okazji publikacji na temat marketingu czy komunikacji niewerbalnej, ale często publikacje te…
02 maj
500 plus wyborcy
Dlaczego kontrargumenty dla 500 plus nie przemawiają do wyborców i beneficjentów-mechanizm psychologiczny
Kategoria: Analiza, Perswazja i wywieranie wpływu
W artykule nie będę rozprawiał o tym czy świadczenia 500 plus są dobre czy złe, pominę grupy które nie mają wiedzy…
30 kwi
manipulacja i ewolucja
Manipulacja i inteligencja, a ewolucja i przetrwanie
Kategoria: Analiza, Perswazja i wywieranie wpływu
W dzisiejszym artykule poruszę temat manipulacji z perspektywy ewolucji. Zamiast tytułowej manipulacji, w tym wypadku moglibyśmy śmiało napisać o szerokorozumianym wywieraniu…
17 kwi
branża fitness marketing
Jak przygotować się do powrotu w branży fitness i jak pozyskać klientów?
Kategoria: Analiza, Komunikacja, Perswazja i wywieranie wpływu
Na prośbę jednego z naszych partnerów, NAC Polska napisaliśmy artykuł, mający na celu pomoc branży fitness w podniesieniu się po otwarciu.…
03 kwi
definicja socjotechniki
Socjotechnika definicja
Kategoria: Perswazja i wywieranie wpływu
W tym krótkim artykule zajmiemy się definicją socjotechniki, głównie z perspektywy nauk społecznych, jako, że to szerokie pojęcie jest rozumiane inaczej…
28 mar
dlaczego wpływ
Dlaczego tak ciężko kogoś przekonać do swojej racji? Perswazja w życiu i biznesie
Kategoria: Komunikacja, Perswazja i wywieranie wpływu
Niezależnie od tego czy pracujesz jako sprzedawca, handlowiec, jesteś właścicielem firmy i musisz czasami być negocjatorem czy po prostu lubisz spotkania…
14 mar
Strach i lęk przed chorobami
Lęk przed chorobami na przykładzie covid-19. Poznaj źródło strachu, jak radzić sobie z lękiem?
Kategoria: Analiza, Perswazja i wywieranie wpływu
To co dziś dotyka wiele osób w każdym wieku to lęk i strach przed chorobami. Na wstępie należy zaznaczyć, iż różne…
03 mar
Poprzedzanie podprogowe
Podprogowe poprzedzenie na przykładzie komunikacji niewerbalnej
Kategoria: Komunikacja, Perswazja i wywieranie wpływu
W tym artykule, przybliżymy sobie temat reakcji człowieka na bodźce, zwłaszcza na poziomie nieświadomym. Kluczowe w prostym zrozumieniu tego zagadnienia jest…
19 lut
Skuteczna komunikacja
Dlaczego nie rozumiemy się z innymi ludźmi? Tajniki komunikacji w firmie i w życiu.
Kategoria: Komunikacja, Perswazja i wywieranie wpływu
Komunikowanie się między ludźmi (mam na myśli dosłownie komunikowanie się, nie samo komunikowanie bo komunikować można nawet bez odbiorcy i to…
13 lut
warunkowanie i podświadomość w marketingu
Jak ważna jest podświadomość w wywieraniu wpływu i marketingu?
Kategoria: Marketing, Perswazja i wywieranie wpływu
Jak ważne jest wywieranie wpływu i podświadomość w marketingu? Podświadomość, system 1 czy nawet w bezpośredniej perswazji "inny poziom", to wszystko…
07 lut
Wywieranie wpływu mową ciała
Wywieranie wpływu mową ciała
Kategoria: Komunikacja, Perswazja i wywieranie wpływu
Jak często zdarza Ci się kogoś widzieć pierwszy raz i bez wymieniania słowa z tą osobą, mieć już w głowie jakąś…

Szybki kontakt

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.