Masz pytania? Skontaktuj się z nami
Napisz do nas:




    Ikonka ekrany z wykresem

    Profesjonalny audyt SEO

    Ekspercki audyt strony internetowej!

    • Działania zakończone przejrzystym raportem
    • Doświadczony ekspert z wiedzą biznesową
    • Jesteśmy na bieżąco ze zmianami w SEO
    • Mamy dostęp do najlepszych narzędzi analitycznych
    Napisz do nas:




      Wiele firm prowadzących działania reklamowe w Internecie wie, jak istotna w działalności jest przemyślana strategia SEO. Często jest to jeden z głównych punktów styku z Klientami na ścieżce atrybucji – drodze Klienta, który zanim dokona konwersji wielokrotnie spotyka daną markę w sieci. Żeby jednak tak mogło się dziać – potrzebne są działania, które są konsekwencją audytu SEO.

      Firmy każdą poważniejszą decyzję konsultują z wewnętrznym działem SEO lub zewnętrznym ekspertem, by uniknąć błędów, które mogą okazać się kosztowne. Mowa tu m.in. o zmianach na poziomie zarządzania treścią (CMS), zmianie obecnego kodu HTML, zmianach struktury strony lub całkowitej przebudowie serwisu, zmianach adresów URL, dodawaniu lub likwidacji funkcjonalności i wielu innych.

      Choć lista jest długa, to dopiero początek czynności, podczas których profesjonalny i zaawansowany audyt SEO okazuje się bardzo pomocny. W Humint sprawdzenie strony internetowej pod kątem SEO to jedna z najbardziej podstawowych usług. Dla kogo jest to oferta, jaki jest jej koszt oraz co zawiera tego typu usługa? Przeczytaj o tym niżej.

      Czym jest profesjonalny audyt SEO stron www?

      Profesjonalny audyt SEO strony www to rozbudowany i kompleksowy proces analizy i oceny strony internetowej zakończony raportem i konkretnymi wytycznymi odnośnie dalszego postępowania z Twoją stroną. Usługa polega na rozpoznaniu strony technicznej serwisu oraz oceny w kontekście widoczności w wynikach wyszukiwania organicznego w wyszukiwarkach, np. w Google czy Bing. Podczas przeprowadzania audytu SEO rozkładamy stronę na czynniki pierwsze i badamy ją kawałek po kawałku, nie wpływając w żaden sposób na jej bieżące funkcjonowanie.

      Sam skrót SEO oznacza Search Engine Optimization, czyli optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych. To właśnie dzięki tym działaniom strona może być szybko zauważona przez użytkowników Internetu.

      Audyt SEO stron to także identyfikacja słabych i mocnych stron serwisu. Z jednej strony umożliwia to znalezienie najlepszych pól do rozwoju, a z drugiej – uniknięcia wielu nieoczywistych błędów.

      Zaawansowany audyt SEO – kiedy go potrzebujesz?

      Audyt strony internetowej, w idealnym świecie, powinien być przeprowadzany cyklicznie. Im częściej w serwisie wprowadzane są zmiany np. dodawane lub usuwane podstrony, zmieniane treści, wprowadzane przekierowania itp. tym częściej potrzebuje on uwagi eksperta. Wprowadzanie zmian może nieść za sobą konsekwencje w innych częściach witryny, dlatego powinny zawsze być wprowadzane pod nadzorem osoby znającej dobrze znającej temat praktyki pozycjonowania stron. Niestety nie zawsze tak się dzieje, co w wielu przypadkach powoduje długoterminowe konsekwencje.

      W Humint, podczas stałej współpracy, serwisy którymi się opiekujemy, audytujemy w sposób cykliczny na bieżąco wychwytując elementy wymagające poprawy.

      Pierwszym idealnym momentem zainteresowania się analizą SEO, jest moment gdy budowa strony jest dopiero planowana. Ekspert powinien brać udział w planowaniu struktury i aspektów technicznych dotyczących witryny. Dla nowej strony internetowej jest to w zasadzie niezbędne.

      Jednym z najczęściej widzianych przez nas błędów jest budowa serwisów bez udziału specjalisty SEO. To niemal zawsze powoduje potrzebę mniejszej, bądź większej przebudowy serwisu, co wiąże się z dużymi kosztami. Jednak zmiany te są nieuniknione, jeśli strona ma być przyjazna wyszukiwarkom internetowym.

      Jeśli nie prowadzisz audytów SEO w regularnych odstępach czasowych to kolejnym momentem do jego przeprowadzenia jest moment dużej ilości zmian na stronie lub nawet małej ilości, ale zmian o dużej „wadze”. Mogą to być różnego typu migracje, rozbudowa strony (np. o o nowe sekcje, kategorie, języki), zmiany w strukturze, zmiany warstwy graficznej, zmiana CMS itp.

      Kolejny wskazany moment do działania jest wtedy, gdy zauważysz spadek widoczności. Może on objawiać się spadkiem zapytań lub zakupów (najpierw zwróć na uwagę czy to nie problem sezonowy – porównaj obecny okres z okresem z roku poprzedniego – czy wtedy również nie było podobnych spadków?). Najlepszą metodą jest sprawdzanie witryny specjalistycznymi narzędziami. Możesz skorzystać z polskiego narzędzia Senuto lub Semstorm albo z zagranicznych np. Ahrefs czy Semrush. Należy sprawdzić nie tylko ogólną widoczność, ta może przekłamywać rzeczywistość, chociażby z uwagi na dużą ilość regularnie dodawanego contentu. W takiej sytuacji spadki na kluczowych dla biznesu frazach mogą pozostać niezauważone i zamaskowane wzrostami np. na frazach informacyjnych z bloga.

      Nie chcesz lub nie umiesz tego zrobić? Nie wiesz czy Twoja strona wymaga audytu SEO? Napisz do nas, bezpłatnie sprawdzimy czy widać przesłanki, aby Twoja witryna wymagała poddania jej takiej usłudze.

      Sygnałem do przeprowadzenia działań są także zaburzenia w indeksacji – zarówno dłuższy problem z indeksacją nowo dodanych podstron, jak i wyindeksowywaniu starych. Możesz sprawdzić to na kilka sposobów, najłatwiej jest to zweryfikować przy pomocy narzędzia Google Search Console.

      Istotnym momentem jest także ten, gdy decydujesz się na prowadzenie kampanii płatnych – co to ma do audytu SEO? Otóż może mieć wiele. Źle dostosowana strona powoduje przepalanie budżetu m.in. przez szybkie opuszczanie strony przez użytkowników. Zahaczamy tutaj o tzw. UX (User experience), który stanowi część składową naszej usługi audytorskiej SEO. Również szybkość ładowania strony może wpływać na koszty reklam płatnych. A teraz dowiedz się co zawiera audyt SEO.

      Co zawiera zaawansowany audyt SEO strony internetowej

      Zaawansowany audyt SEO zawiera przede wszystkim elementy zdefiniowane, ale zdarzają się także te niezdefiniowane. Elementy niezdefiniowane to takie elementy, które zostają wychwycone przez eksperta podczas manualnego sprawdzania serwisu i wynikają z doświadczenia i wiedzy. Oprócz nich, audyt SEO zawiera przede wszystkim elementy zdefiniowane, których część opisujemy poniżej. Poszczególne strony mogą mieć różne potrzeby i są one określane wraz z wyceną przed podjęciem współpracy. Możliwe jest też skorzystanie z badania tylko konkretnego obszaru w Twojej witrynie, przykładowo – przeprowadzenie samego audytu technicznego, sprawdzenia samych treści lub samej wizytówki. Jest to kwestia do ustalenia.

      Poniżej opisujemy obszary badań najczęściej realizowanych przez nas gdy przeprowadzamy audyty SEO. Proces ten, skupia się na wychwytywaniu błędów, słabych ogniw i odkrywaniu obszarów do poprawy jakości serwisu. Audyt m.in. obejmuje analizę:

      • meta tagów (w tym meta title, meta description) oraz dyrektyw dla robotów wyszukiwarek;
      • nagłówków i ich hierarchii;
      • architektury serwisu;
      • fraz kluczowych i dopasowania ich intencji do konkretnych podstron;
      • prędkości ładowania strony w różnych jej sekcjach;
      • zawartości sekcji head i innych części kodu strony;
      • pliku robots.txt i poprawności danych w nim zawartych;
      • relacji między podstronami serwisu;
      • linkowania wewnętrznego i zewnętrznego;
      • koherentności anchor tekstów z serwisem;
      • aktualności i jakości treści (m. in. pod kątem orphan pages i duplikacji);
      • optymalizacji oraz wielkości plików i grafik;
      • czynników związanych bezpośrednio z domeną i jej historią;
      • tematyczności strony i jej dopasowania do biznesu;
      • znaczników danych strukturalnych i ich wdrożeń;
      • znaczników kanonicznych;
      • reputacji strony;
      • głębokości zagnieżdżenia podstron w relacji do strony głównej;
      • Core Web Vitals;
      • atrybutów alt;
      • wpływu reklam na stronę (np. w przypadku audytu bloga z Adsense)
      • protokołu HTTPS;
      • dotychczasowych przekierowań;
      • trendów ruchu;
      • nawigacji;
      • mapy witryny;
      • problemów z dostępnością witryny;
      • działania kluczowych funkcjonalności na wersji mobilnej oraz desktop;
      • crawl budget’u i optymalizacji jego wykorzystania;
      • kanibalizacji fraz kluczowych;
      • przystosowania strony do wyszukiwania w trybie AI;
      • ścieżki użytkownika i jej optymalizacji pod pożądane konwersje;
      • szeroko pojętych wrażeń użytkowników.

      Powyższe nie wyczerpuje możliwości naszej oferty, a szczegóły ustalane są na poziomie potrzeb konkretnego Klienta. Usługa obejmuje zarówno weryfikację Twojej strony www na poziomie on-site, jak i off-site. Dużo uwagi przykładamy do wersji mobilnej, która ma kluczowe znaczenie dla każdej strony internetowej. Są różnice pomiędzy samymi branżami, np. branże YMYL (czyli Your Money Your Life) wymagają trochę innego podejścia niż te nieobjęte tak rygorystycznymi restrykcjami w wyszukiwarce Google.

      Audyt SEO i jego cena – ile to kosztuje?

      Ile kosztuje audyt SEO ustalamy bezpośrednio przed jego wykonaniem. Cena audytu SEO może się różnić zależnie od wielkości i złożoności strony, a także typu Twojego serwisu. Na tym etapie nie dowiesz się jeszcze ile kosztuje audyt strony internetowej w Twoim przypadku. Niestety uniwersalny cennik nie istnieje, ale dowiesz się jaki jest przedział cen. Najtańszy audyt jaki wykonywaliśmy dla małej strony kosztował 2000 złotych netto. Średnim serwisom udawało się skorzystać z audytu SEO najczęściej w cenie od 3000 do 10000 złotych netto w zależności od zawartości strony. Duże i bardzo duże serwisy to koszt powyżej wymienionych kwot.

      Czego od Ciebie potrzebujemy do wyceny i przeprowadzenia działań?

      Do przeprowadzenia audytu, w celu zadbania o widoczność strony i optymalizację SEO, potrzebujemy kilku informacji. Najpierw zadamy Ci kilka pytań o Twoje potrzeby i oczekiwania, możemy umówić się na całkowicie niezobowiązującą i bezpłatną rozmowę. Odpowiemy również na to czy jesteśmy w stanie pomóc Ci,  biorąc pod uwagę Twoje oczekiwania.

      Do działań przydadzą się nam także dane z Google Analytics oraz narzędzia takie jak Google Search Console i inne płatne, które posiadamy w naszej agencji SEO. Dostęp do dwóch pierwszych, bezpłatnych narzędzi – powinniśmy otrzymać od Ciebie. Jeśli nie masz do nich dostępu to mamy 2 wyjścia, możemy je założyć za Ciebie i poczekać na zebranie danych. Drugą opcją jest wykonanie usługi bez dostępu do tych narzędzi. Najczęściej jednak, przy stronach z historią, rekomendujemy pierwsze rozwiązanie.

      Co możesz zyskać dzięki audytowi SEO?

      Pozycjonowanie stron to trudne zadanie, zwłaszcza przy nieustannie zmieniających się algorytmach. Bez wiedzy na poziomie eksperckim trudno o dobre wyniki. Nasz audyt pozwala na analizę Twojej strony na bardzo szczegółowym poziomie, sprawdzamy elementy strony niewidoczne gołym okiem, badamy ją m.in. w zakresie technicznego SEO, a nasze działania kończą się raportem z rekomendacjami zmian i wdrożeń.

      Po wykonaniu pracy, jesteśmy dostępni dla Ciebie i Twojego programisty, aby w razie potrzeby uszczegółowić i wyjaśnić konkretne punkty z raportu i zalecenia doprowadzenia Twojej strony do zgodności z zasadami SEO obowiązującymi w 2025 roku. Zyskujesz więc wiedzę ekspercką, dowiadujesz się dużo o obecnym stanie strony, a także to jakie serwis ma mocne i słabe strony oraz co konkretnie powinieneś zrobić, aby poprawić jego sytuację.

      Ile trwa zaawansowany audyt SEO?

      Zaawansowany audyt SEO trwa średnio od 2 do 4 tygodni od momentu, gdy otrzymamy od Ciebie niezbędne informacje. Zależy to także od naszego obłożenia w danym okresie – audyty wykonują u nas wyłącznie osoby o wiedzy na poziomie w pełni eksperckim.

      Audyt stron www pod kątem wyszukiwarek – dla kogo jest skuteczny?

      Audyt stron jest skuteczny dla wszystkich, którzy chcą, by ich strona była dobrze widoczna w wynikach wyszukiwania i chat botach AI. Nie jest to usługa przeznaczona tylko dla osób z problemami na stronach www. Regularne sprawdzanie strony pozwala nadrobić zaległości, przystosować stronę do najnowszych zmian algorytmów, sprawdzić czy dotychczasowe działania i inwestycje przynoszą korzyści, a także zweryfikować dotychczasową strategię.

      Audyt SEO pomoże, pod warunkiem odpowiedniego wdrożenia zaleceń, zdecydowanej większości stron www. Z usługi korzystają:

      • małe, średnie i duże firmy;
      • właściciele blogów;
      • sklepy on-line;
      • programiści opiekujący się stronami swoich Klientów;
      • osoby planujące postawienie strony, w ramach weryfikacji swoich założeń.

      Czy możesz skorzystać z audytu strony w ograniczonym zakresie?

      Jak najbardziej możesz zlecić audyt SEO strony dotyczący jedynie określonego obszaru. Badamy w takim wypadku strony pod kątem uzgodnionym ze Zleceniodawcą. Skontaktuj się z nami, celem omówienia pożądanego obszaru weryfikacji na Twojej stronie. Oczywiście koszt audytu SEO w ograniczonym zakresie obniża także cenę.

      Analiza strony internetowej pod kątem SEO – czy warto przeprowadzić audyt?

      Audyt SEO pozwala na uzyskanie wielu przewag wykraczających znacznie poza wyższe pozycje w wynikach wyszukiwanie Google – są to realne korzyści biznesowe. Czy warto go przeprowadzić? Podsumujmy najważniejsze informacje. Analiza SEO strony:

      • pozwala na identyfikację błędów technicznych, źle wykonanego linkowania czy skupienia na nieodpowiednich frazach. Dzięki temu oszczędzasz czas i pieniądze. Jeśli nie masz wystarczająco obszernej wiedzy na temat działania, lub brakuje Ci czasu to na pewno będziesz zadowolony z otrzymania jasnych wniosków i sugestii.
      • to wiedza, która pozwala na opracowanie spersonalizowanej strategii SEO.
      • jasno wskazuje czy kierunek, który obrałeś, jest tym właściwym. Z jej pomocą zweryfikujesz trafność dotychczasowych działań.
      • to długoterminowa oszczędność, i mniej utraconych szans.
      • identyfikuje obszary ważne dla Twoich użytkowników;
      • pomaga w zidentyfikowaniu przewag i luk Twojego serwisu względem konkurentów;

      Masz pytania? Skontaktuj się z nami.

      W Humint z przyjemnością ułatwimy Ci uzyskanie pewności w zakresie prowadzonych działań i zweryfikujemy Twoją stronę. Możemy spotkać się fizycznie w Gdańsku, umówić rozmowę on-line, telefonicznie lub pozostać w kontakcie korespondencyjnym. Skontaktuj się z nami w razie jakichkolwiek pytań!

      Szybki kontakt

      Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).