Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Marketing stomatologiczny – efektywna reklama gabinetu stomatologicznego

Opublikowany przez: Michał Wiśniewski
Kategoria: Marketing
Stomatolog pozuje do reklamy gabinetu stomatologicznego

Marketing stomatologiczny i reklama gabinetu to niemałe wyzwanie. W czasach dużej konkurencji na rynku oraz łatwej dostępności do usług, aby przyciągnąć pacjentów, trzeba wykazać się na wielu polach. Jak sprawić, że pacjenci chętniej przyjdą do Twojego gabinetu? Na jakich działaniach oprzeć komunikację z klientami? Którymi kanałami skutecznie do nich dotrzeć i co jeszcze zrobić, aby prześcignąć konkurencyjne gabinety? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz poniżej.

Reklama gabinetu stomatologicznego – jak zacząć promować swoją firmę?

Reklama gabinetu stomatologicznego powinna skupiać się na kilku podstawowych filarach. Przede wszystkim na:

  • marketingu skierowanym na rynek lokalny. Stomatolodzy zazwyczaj działają wyłącznie w obrębie swojego gabinetu. Dlatego usługa powinna być reklamowana wśród osób obecnych w określonej lokalizacji oraz tych którym zależy na wcześniej ustalonych cechach usługi np. na sprawdzonej, jakościowej pomocy czy szybkim dostępie do dentysty. Cechy te powinny wcześniej zostać ustalone przez badania marketingowe w zakresie własnym lub poprzez outsourcing.
  • skutecznym dotarciu do grupy docelowej konkretnego gabinetu. Jeśli Twoje usługi są droższe niż u konkurencji to zapewne również inny będzie typ klienta do którego powinieneś docierać ze swoją ofertą. Analogicznie, jeśli zdobywasz klientów niską ceną to możliwe, że również obsługujesz inny typ klienta niż gabinety wyróżniające się wysokimi cenami.
  • społecznym dowodzie słuszności np. na opiniach klientów, które muszą być dobrze widoczne zarówno z poziomu wizytówki Google, mediów społecznościowych i strony internetowej.
  • zapewnianiu o profesjonalnym podejściu do Klienta, wieloletnim doświadczeniu zawodowym oraz zaufaniu, którym można obdarzyć dany gabinet stomatologiczny.
  • w idealnej sytuacji stworzeniu wyróżnika marketingowego, odróżniającego gabinet od pozostałych w okolicy.

Marketing stomatologiczny – jakie reklamy gabinetu stomatologicznego są najefektywniejsze?

Marketing gabinetu stomatologicznego powinien być prowadzony przez kilka kanałów docierających do Twoich obecnych i potencjalnych klientów. Bardzo ważne jest zaistnienie gabinetu w świecie online. Ustalanie tego w jakich kanałach znajdziesz swoich użytkowników powinno odbywać się poprzez ankietowanie lub wywiady z Twoimi obecnymi klientami. Inną metodą sprawdzania i pozyskiwania informacji na temat potencjalnych klientów jest testowanie kanałów. Narzędzia nowoczesnego marketingu dają dają dostęp do wiedzy na temat tego, skąd przychodzi do nas klient, dzięki analityce dowiadujemy się także jak zachowuje się na stronie i czy wchodzi w głębszą interakcję z firmą np. poprzez skorzystanie z formularza kontaktowego, wykonania połączenia telefonicznego czy elektronicznego zapisania się na wizytę.

Najczęściej kluczowe są reklamy PPC, czyli płatne za kliknięcie docieranie do grupy docelowej za pomocą wyszukiwarek (np. kampanie Google Ads). Można w tym zakresie korzystać również z mediów społecznościowych czyli np. Facebooka czy Instagrama, który mimo bardziej narzucającego stylu reklamy pozwala na remarketing oraz dość precyzyjne określanie do kogo chcemy dotrzeć z naszą reklamą. Bardzo istotna jest także wspomniana wcześniej wizytówka w Google, pozwala ona również na wyświetlanie gabinetu stomatologicznego w formie linku sponsorowanego nad konkurencyjnymi usługami stomatologicznymi w Twojej okolicy.

Warto także pamiętać o pozyskiwaniu zgód na kontaktowanie się z klientem, które pozwolą na kontakt z klientami za pośrednictwem e-mail czy wiadomości sms. Zgody pozwolą wysyłać przypomnienia związane z wizytami. Przy okazji uzyskiwania tego typu zgody, można zaproponować pacjentowi zgodę na kontakt w celach marketingowych. Należy przy tym pamiętać, iż klient powinien mieć łatwą możliwość na wycofanie wszelkich zgód i powinien być o tym poinformowany. Nie należy też nadużywać tej możliwości kontaktu, zbyt duża częstotliwość reklamowania gabinetu w ten sposób może zostać uznana za spam.

Pozycjonowanie stron internetowych gabinetu stomatologicznego to kolejne z najbardziej efektywnych działań. Wymagają one specjalistycznej wiedzy, która pozwala na jakościowe przystosowanie strony gabinetu do wymagań i preferencji m.in. wyszukiwarki Google, która jest najpopularniejsza w naszym kraju. Ten typ marketingu to także działania poza sama stroną internetową.

Eksponowanie poleceń klientów w postaci recenzji lub opinii to skuteczna forma marketingu w branży stomatologicznej. Wyodrębnienie specjalnej podstrony z realizacjami pokazującymi uzębienie klientów przed skorzystaniem z usługi i po niej, również przybliża potencjalnych klientów do wybrania Twojego gabinetu.

Budowanie atmosfery zaufania to bardzo istotna sprawa, pokaż na stronie swój gabinet w formie profesjonalnych zdjęć. Niech klient wie czego się spodziewać i niech już na poziomie sprawdzania Twojej usługi ją poczuje. Porządek i wrażenie sterylności to ważny aspekt do podkreślenia na zdjęciach. Jeśli Twój gabinet jest duży, możesz skorzystać z usługi firmy, która przygotuje materiały do wirtualnego spaceru po gabinecie, umieścisz je zarówno na własnej stronie jak i w wizytówce Google.

Pokaż twarze swojego personelu. Najlepiej aby zdjęcia były wykonane przez profesjonalnego fotografa, co przekłada się nie tylko na jakość zdjęć, ale także na lepsze ustawienie osób fotografowanych. Uśmiechnięte twarze, ciała w pozycji otwartej, stroje podkreślające pracę w gabinecie stomatologicznym i inne detale powinny być kolejną cegiełką w zbudowaniu profesjonalnego wizerunku i zaufania.

Kolejnym krokiem w marketingu gabinetu stomatologicznego jest tworzenie eksperckich treści blogowych. Pokazują one, że gabinet stomatologiczny prowadzony jest przez osoby o rozbudowanej wiedzy teoretycznej i praktycznej. Artykuły powinny być pisane w sposób przystępny, językiem zrozumiałym dla osoby nie posiadającej wiedzy eksperckiej, a ewentualnie użyte terminy branżowe powinny zostać, w sposób zwięzły, wyjaśnione. Treści mają również inne funkcje, pokazują wyszukiwarkom, że Twoja strona specjalizuje się w danej tematyce, a to pozwala na lepsze pozycje dla całej witryny – również podstron usługowych, nastawionych na pozyskiwanie klientów. Blog pozwala także na wykonanie linkowania wewnętrznego, które wzmacnia inne sekcje w witrynie.

Zredukuj do minimum luki w wiedzy klienta. Twoja strona powinna zawierać jak najwięcej odpowiedzi na pytania jakie mogą pojawić się w głowie klienta. Są to m.in. rodzaje wykonywanych przez Ciebie usług, ich ceny i inne. Najłatwiej będzie Ci ustalić jakie jeszcze informacje umieścić na stronie na podstawie pytań Twoich klientów. Skup się nie tylko na tym co Ty słyszysz od klientów, ale zbierz informacje także od osób odpowiadających za obsługę klienta na miejscu, a także od osób odpowiadających za obsługę maila i telefonu. Możecie także sami prowokować klientów do rozmowy i zadawania pytań. Twój klient to kopalnia wiedzy dla Twojego gabinetu stomatologicznego.

Marketing stomatologiczny to nie tylko reklama gabinetu stomatologicznego

Marketing stomatologiczny nie jest najłatwiejszy w realizacji, jednak dzięki konsekwencji i specjalistycznym działaniom da się dzięki niemu osiągnąć założone cele. Najpewniej chcesz przyciągać nowych pacjentów oraz sprawiać, że stali z chęcią powrócą do Twojego gabinetu. Aby jeszcze bardziej pomóc sobie w działaniach z kategorii marketingu dla dentystów, warto zaufać także specjalistycznym metodom, które pomagają uzyskać maksimum ze strony gabinetu stomatologicznego. Są to:

  • UX czyli User Experience, skupiający się na doświadczeniu użytkownika podczas wizyty na stronie. Układ graficzny, dobranie odpowiedniego wezwania do działania, wygoda odbiorcy, który dzięki możliwości znalezienia wszystkiego w sposób łatwy i szybki, łatwiej podejmie decyzję o skorzystaniu z usługi. Na dobrze zaprojektowanej stronie użytkownik powinien czuć się jak prowadzony za rękę, niestety programiści tworzący strony rzadko kiedy znają się na praktykach z tego zakresu i z perspektywy użyteczności popełniają liczne błędy.
  • CRO czyli optymalizacja konwersji na podstawie danych analitycznych, badań zachowania użytkowników na stronie oraz znajomości dobrych praktyk.
  • Audyt komunikacji, pozwalający nie tylko na weryfikację dotychczasowych działań i kanałów komunikacji, ale także sprawdzenia adekwatności i poprawności używanych komunikatów na stronie oraz w reklamie gabinetu stomatologicznego.
  • Badanie konkurencji pozwala zdobyć wiedzę na temat cudzych działań oraz w tym kontekście również własnych zalet i słabości. Dzięki niemu można wprowadzić poprawki do obranej strategii biznesowej przedsiębiorstwa i jeszcze bardziej podkreślić zalety gabinetu, szczególnie te, których nie mają inne firmy, a także dorównać im na innych polach lub nawet je przewyższyć.

Marketing stomatologiczny – podsumowanie wiedzy o reklamie gabinetu stomatologicznego

Jak można zauważyć, większość z tych kwestii wymaga eksperckiej wiedzy. Dlatego najefektywniej jest zatrudnić ekspertów w danych dziedzinach lub skorzystać z usług agencji marketingu internetowego, której zespół zajmie się wszystkimi poruszonymi tutaj aspektami internetowej reklamy gabinetu stomatologicznego.

Oprócz działań online reklama w stomatologii może odbyć się także tradycyjnymi metodami np. poprzez artykuły w pismach branżowych, billboardy, plakaty reklamowe, rozdawanie wizytówek, czy wzajemne polecanie usług z innymi przedsiębiorstwami. Mimo to nie da się ukryć, że internet jest dziś najczęściej używany przy poszukiwaniu usług i opinii, dodając do tego możliwości prowadzenia zaawansowanej analityki i mierzenia efektów, pozostaje on bezkonkurencyjny dla usług dentystycznych.

Pamiętaj, że marketing stomatologiczny to nieustanny proces. Działania powinny być prowadzone w sposób ciągły, aby nie dać pola do wyprzedzenia konkurencyjnym placówkom, a także celem nadążenia za zmieniającymi się trendami rynkowymi i preferencjami klientów. Nie zapomnij również o jakości swoich usług, w zakres której wchodzi także podejście i traktowanie klientów przez cały zespół. Dobrze zaopiekowany klient to świetna reklama szeptana.

Jeśli masz jakieś pytania związane z reklamą Twojego gabinetu stomatologicznego to skontaktuj się z nami, chętnie na nie odpowiemy!

Podziel się:
Autor publikacji: Michał Wiśniewski

Szybki kontakt

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.