Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Marketing sklepu online z artykułami dla dzieci – jak zwiększyliśmy obrót z 8788 zł do 87 889 zł

Opublikowany przez: Michał Wiśniewski
Kategoria: Marketing
Wykres danymi sprzedażowymi ze sklepu dziecięcego

Dziś krótko opiszemy działania przeprowadzone u jednego z naszych klientów z którym rozpoczęliśmy współpracę w marcu bieżącego roku. Po 6 miesiącach współpracy przyszedł czas na podsumowanie tego okresu. Jako, że obroty sklepu zwiększały się z miesiąca na miesiąc – szczególną uwagę przykładamy do sierpnia, gdzie obrót w tym miesiącu w porównaniu rok do roku wzrósł o 899,1%.

Marketing sklepu dla dzieci – wstęp

Sprzedaż w istniejącym od 7 lat sklepie dziecięcym odbywała się za pośrednictwem strony internetowej oraz poprzez market place’y. Do tej pory sklep korzystał z social mediów – m.in. z Instagrama i Facebooka, także w kontekście płatnych reklam. Przystępując do współpracy, po przeprowadzaniu audytu sklepu, analizy konkurencji, poprawnym ustawieniu analityki i innych działaniach, ustaliliśmy strategię marketingową dla przedsiębiorstwa opartą o systemy dobrane do potrzeb i możliwości sklepu dla dzieci. Klient zrezygnował z wcześniejszej agencji marketingu internetowego i powierzył nam także reklamę w swoich mediach społecznościowych. Mimo, iż miesiące wakacyjne z roku poprzedniego na to nie wskazywały, nasze własne analizy pozwoliły na ustalenie, iż dla tej branży są to miesiące, które mają duży potencjał sprzedażowy.

Źródła ruchu na stronie w analizie marketingowej
Źródła ruchu na stronie

Strategia dla sklepu internetowego z artykułami dla dzieci

Biorąc pod uwagę oczekiwania i możliwości klienta, ustaliliśmy, że najefektywniejsze i najszybsze efekty osiągniemy wykonując następujące działania:

  • badanie UX i poprawa wrażeń użytkowników;
  • wprowadzenie reklam Google Ads;
  • wprowadzenie reklam na Facebooku i Instagramie przy mocy naszego know how – całkowita przebudowa poprzednich kampanii reklamowych i dodanie nowych;
  • pozycjonowane strony celem zwiększenia organicznej widoczności i wsparcia kampanii płatnych.
Wykres danymi sprzedażowymi ze sklepu dziecięcego
889,1% wzrostu sierpień 2022 vs sierpień 2023

Kognitywistyka i psychologia w marketingu sklepu dziecięcego

Dzięki wykonanym przez nas badaniu UX sklepu, zidentyfikowaliśmy wiele elementów do poprawienia. Przerobiliśmy całą nawigację strony, rozbudowując ją odpowiednio – mając na uwadze również planowane pozycjonowanie i reklamy płatne. Dobrze ułożone menu ma wiele plusów, m.in. obniża koszty reklam i pozwala na wyświetlanie potencjalnym klientom bardziej dopasowanych podstron. Ponadto, używając wiedzy z zakresu użytecznego projektowania stron, psychologii oraz kognitywistyki zredukowaliśmy elementy zniechęcające użytkowników do poruszania się po stronie oraz takie, które odwracały uwagę klientów od zakupu. Równocześnie zastosowaliśmy wiele elementów poprawiających nawigację i cały proces zakupowy. To absolutna podstawa od której warto zacząć pracę ze stroną. Nieprzyjazna użytkownikom strona internetowa przynosi słabsze efekty i skutkuje przepalaniem budżetów konsumowanych przez internetowe kampanie reklamowe.

Wprowadzenie reklam płatnych w wyszukiwarce i mediach społecznościowych

Google Ads i Meta Ads (reklamy na Facebooku i Instagramie) to dwa systemy, które, jeśli strona jest poprawna pod względem UX i dana branża nie jest w jakiś niepożądany sposób specyficzna, działają bardzo szybko. Jest tak mimo, że pierwsze tygodnie to kampanie nastawione przede wszystkim na zebranie odpowiednich danych, umożliwiających prowadzenie kampanii docelowych.

Sklep dla dzieci w wyszukiwarkach – wyniki organiczne

Pozycjonowanie jest procesem w którym efekty przychodzą później, jednak w mocno konkurencyjnych branżach jest bardzo ważne i świetnie uzupełnia się z innymi reklamami. Oprócz rozbudowania struktury strony, zajęliśmy się przede wszystkim szeroko pojętym on-sitem, czyli pracą nad stroną od strony technicznej. Wprowadzenie licznych poprawek sprawiło, iż strona ponad dwukrotnie zwiększyła swoją widoczność organiczną w wyszukiwarce Google.

Ruch organiczny w sklepie dla dzieci
Zwiększenie widoczności organicznej

Podsumowanie

Należy dodać także, że pełny potencjał działań nie został spożytkowany z uwagi na niemożność wyrobienia się z produkcją asortymentu. Przez cały sierpień na stronie sklepu widniał komunikat informujący klientów o 2 tygodniowym opóźnieniu w realizacji zamówień. Opis działań jakie podjęliśmy jest oczywiście bardzo skrócony, pracy było bardzo dużo, jednak efekty ukazują jak wiele może się zmienić, gdy strona wpadnie w ręce doświadczonego zespołu.  W niniejszym case study skupiliśmy się na ogólnikach i pokazaniu, jako ciekawostki, efektów w porównaniu do poprzedniego roku. Należy zaznaczyć również, że w prezentowanych wynikach, nie są ujęte działania klienta w obrębie platform typu marketplace, te mają oddzielne statystyki na własnych stronach.

Podziel się:
Autor publikacji: Michał Wiśniewski

Szybki kontakt

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.