Masz pytania? Skontaktuj się z nami

STREFA WIEDZY

01 paź
zasoby przedsiębiorstwa
Zasoby organizacji w biznesie, jakie zasoby posiada przedsiębiorstwo?
Kategoria: Analiza
Zasoby ekonomiczne przedsiębiorstwa są definiowane jako środki materialne i niematerialne, które umożliwiają stworzenie oferty niezależnie od tego o jakim typie firmy…
27 sie
Metafora
Co to jest metafora? Definicja, funkcja i przykłady znanych metafor
Kategoria: Komunikacja, Perswazja i wywieranie wpływu
Wielu ludziom metafora kojarzy się z latami szkolnymi, większość z nas właśnie wtedy poznała jej znaczenie i definicję. Metafora towarzyszy nam…
05 gru
międzynarodowe negocjacje w biznesie
Międzykulturowe i międzynarodowe negocjacje w biznesie
Kategoria: Analiza, Biznes, Komunikacja, Perswazja i wywieranie wpływu
Negocjacje w biznesie bywają trudne, każda ze stron chce ugrać jak najwięcej dla siebie i zwykle, być może paradoksalnie, łatwiej bywa…
20 lis
tajemniczy klient i mystery shopping
Tajemniczy klient firmy czyli mystery shopping, co to za badania i na czym polegają?
Kategoria: Analiza, Biznes
W ostatnich latach coraz częściej firmy decydują się na audyty pracy swoich placówek poprzez oddolne sprawdzanie i badanie jakości usług poprzez…
02 sie
techniki manipulacji
Techniki manipulacji – metody, sposoby i zasady
Kategoria: Komunikacja, Perswazja i wywieranie wpływu
Techniki manipulacji to techniki wpływu społecznego, wykorzystujące znane specjalistom od socjotechniki czy perswazji metody, sposoby i zasady które wielu z nas…
03 kw.
definicja socjotechniki
Socjotechnika definicja
Kategoria: Perswazja i wywieranie wpływu
W tym krótkim artykule zajmiemy się definicją socjotechniki, głównie z perspektywy nauk społecznych, jako, że to szerokie pojęcie jest rozumiane inaczej…
05 lis
broker informacji
Broker informacji, broker danych i researcher-kim jest infobroker?
Kategoria: Analiza, Biznes
Broker informacji, infobroker, broker danych, a nawet researcher to nazwy mało kojarzonego w Polsce zawodu. Jednak z usług wyżej wymienionych korzystają…
02 lip
Dominująca mowa ciała
Mowa ciała – dominująca vs uległa i jej wpływ na rozmówcę
Kategoria: Analiza, Komunikacja, Perswazja i wywieranie wpływu
Dzisiaj poruszymy temat dominacji w obszarze mowy ciała, czy warto ją okazywać i jak może podziałać w interakcji z innymi osobami.…
30 paź
korupcja gospodarcza
Korupcja gospodarcza – definicja i przykłady
Kategoria: Analiza
Słowo korupcja pochodzi od łacińskiego słowa "corruptio" oznaczającego zepsucie, kojarzy się najczęściej z polityką i urzędami państwowymi. W tym artykule zajmiemy…
14 lis
jak wybrać kontrahenta lub dostawcę
Jak sprawdzić kontrahenta i wybrać dostawcę?
Kategoria: Analiza, Biznes
W biznesie na każdym etapie czekają na nas decyzje do podjęcia. Od najmniejszych, które można delegować po decyzje strategiczne w których…
03 wrz
przekonania
Przekonania, przykłady oraz bańka informacyjna
Kategoria: Analiza, Komunikacja
Przekonanie to własne i indywidualne przeświadczenie o słuszności swojego poglądu. Zwykle przekonania pozbawione są emocji, ponieważ uznawane są za coś oczywistego,…
23 sie
początki komunikacji niewerbalnej
Początki komunikacji niewerbalnej – jak powstawała nauka o gestach i mimice
Kategoria: Komunikacja
Niewerbalne porozumiewanie się towarzyszy nam od samego początku istnienia ludzkości, zanim jeszcze pojawiła się mowa i pismo, zaś początki badań nad…
10 maj
ciało migdałowate i jego funkcje
Ciało migdałowate i funkcje tej struktury w mózgu
Kategoria: Analiza, Komunikacja, Perswazja i wywieranie wpływu
Ciało migdałowate to struktura, która czasami przewija się przy okazji publikacji na temat marketingu czy komunikacji niewerbalnej, ale często publikacje te…
10 wrz
optymista i pesymista
Optymista i pesymista, kim są? Czy optymizmu można się nauczyć?
Kategoria: Analiza, Komunikacja
Oba stany, zarówno optymizmu i pesymizmu dotykają nas wszystkich zależnie od sytuacji. Jednak najczęściej, jeden ze sposobów myślenia dominuje. Wyjaśnimy sobie…
24 paź
prokurent spółki kto to
Prokurent spółki – kto to jest?
Kategoria: Analiza
Z możliwości ustanowienia prokurenta mogą korzystać różne podmioty w tym spółki z. o. o, spółki jawne, akcyjne, partnerskie czy nawet jednoosobowe…
23 paź
strategiczny wywiad biznesowy
Biznesowy wywiad strategiczny – dla kogo i na czym polega?
Kategoria: Analiza, Biznes
Wywiad biznesowy polega na wspieraniu decyzji przedsiębiorstw przez pozyskiwanie, analizowanie i przetwarzanie informacji wywiadowczych, które następnie są wykorzystywane w działaniach lub…
17 paź
spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Zarząd spółki z o.o. – członek zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością
Kategoria: Analiza
Zarząd spółki z o.o. powoływany jest na mocy uchwały na kadencję, co odbywa się poprzez zgromadzenie wspólników. Jak sama nazwa wskazuje,…
17 paź
strategia firmy
Czym jest strategia i biznesowa strategia przedsiębiorstwa – definicja
Kategoria: Analiza, Biznes
Dziś opowiem o tym czym jest biznesowa strategia przedsiębiorstwa, jak ją definiujemy i czym strategia jest w oderwaniu od biznesu i…
30 kw.
manipulacja i ewolucja
Manipulacja i inteligencja, a ewolucja i przetrwanie
Kategoria: Analiza, Perswazja i wywieranie wpływu
W dzisiejszym artykule poruszę temat manipulacji z perspektywy ewolucji. Zamiast tytułowej manipulacji, w tym wypadku moglibyśmy śmiało napisać o szerokorozumianym wywieraniu…

Szybki kontakt

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.