Masz pytania? Skontaktuj się z nami

Czym zajmuje się doradca marketingowy?

Opublikowany przez: Michał Wiśniewski
Kategoria: Biznes, Marketing
Doradca marketingowy w pracy

Jeżeli prowadzisz biznes i szukasz wsparcia w zaprojektowaniu skutecznej strategii biznesowej przedsiębiorstwa, której nieodłącznym elementem jest strategia marketingowa wpływająca na pozyskanie nowych klientów, sprzedaż i zyski to warto dowiedzieć się czym jest usługa jaką zajmują się doradcy marketingowi. W poniższym wpisie opisujemy, krok po kroku, jakie korzyści niesie za sobą tego typu współpraca poparta ekspercką wiedzą i doświadczeniem. Sprawdź jak łatwo i szybko możesz wpłynąć na rozwój przedsiębiorstwa, dzięki konsultacjom marketingowym.

Baner agencji marketingu internetowego

Doradca marketingowy – zalety

Usługa doradcy to merytoryczna pomoc specjalisty w zaprojektowaniu i wdrożeniu skutecznych działań marketingowych, które mają na celu zwiększenie sprzedaży produktów lub usług w Twojej firmie, a także zoptymalizowanie kosztów. Profesjonalna usługa tego typu charakteryzuje się zaplanowaniem niezbędnych działań opartych na wiedzy pozyskanej przy pomocy wywiadu biznesowego lub badań marketingowych i realizowaniem przygotowanej strategii, która umożliwia rozwój przedsiębiorstwa. Jakościowe podejście wpływa na generowanie zysku, dopasowanie działań do potrzeb i oczekiwań konsumentów, a także na zwiększenie konkurencyjności w sektorze w którym prosperuje objęta ekspercką pomocą organizacja. Współpraca najczęściej przyjmuje charakter konsultacji, która świadczona jest przez specjalistę ds. marketingu i sprzedaży. Usługi te mogą być realizowane przez pojedynczą osobę, agencję lub wyspecjalizowaną agencję marketingu internetowego. Warto podkreślić, że ekspert służy szeroką wiedzą i doświadczeniem, które zdobył dzięki współpracy z wieloma przedsiębiorstwami, a często także przez prowadzenie własnego biznesu, co przekłada się na szeroką optykę konsultanta i efektywność współpracy. Ponadto, najczęściej consulting odbywa się w formie spotkań osobistych, możliwych do odbycia także w siedzibie klienta lub jako rozmowa telefoniczna, bądź przez aplikację do spotkań online np. Google Meet.

Czym jeszcze zajmuje się doradca marketingowy?

Doradca marketingowy zajmuje się odpowiadaniem na pytania i rozwiązywaniem problemów klienta, a także opracowaniem planu skutecznego działania, który wpływa na podejmowanie trafnych decyzji i minimalizacji ryzyka biznesowego. Profesjonalna usługa, zawsze opiera się na uprzednim rozpoznaniu rynku i przygotowaniu się przez konsultanta do rozmowy, aby każda godzina konsultacji była wykorzystana maksymalnie efektywnie. Zakres pomocy jakiej możesz oczekiwać od doradcy jest bardzo szeroki. Przed skorzystaniem z doradcy upewnij się, iż obszar tematyczny, którego dotyczyć ma Wasza rozmowa jest mu dobrze znany, bowiem często specjalizacja dotyczy jakiejś części dużego zagadnienia jakim jest marketing.

Co obejmują usługi doradcy marketingowego dla firm?

Najczęściej usługi doradcy marketingowego obejmują:

  • budowę solidnej strategii marketingowej opartej na danych,
  • dopasowanie odpowiedniej grupy docelowej do Twojej oferty lub oferty do grupy docelowej,
  • audyt i weryfikację hipotez postawionych w Twoim przedsiębiorstwie,
  • analizę rynku,
  • analizę konkurencji m.in. poprzez identyfikację szans i zagrożeń dotyczących Twojego przedsiębiorstwa, a także pogłębione analizy przy użyciu specjalistycznych metod i narzędzi
  • zaplanowanie polityki cenowej usług lub produktów,
  • optymalizację strony internetowej pod kątem SEO, a tym samym wykonanie jej audytu,
  • działania promocyjne związane z dostosowaniem wizualizacji oraz layoutu Twojej działalności,
  • pozyskiwanie klientów (lead’ów) przez wykorzystanie lejków sprzedażowych,
  • pomoc we wdrożeniu kampanii marketingowych takich jak: kampania w social mediach, kampanie w wyszukiwarce (SEM), Google Ads, kampanie e-mailowe czy kampanie sponsoringowe i inne offlinowe
  • zaplanowanie działań content marketingowych,
  • marketing internetowy i analizę techniczną Twojej domeny internetowej
  • pomoc w raportowaniu konwersji i we wdrożeniach na stronie przy wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi, np. Google Analytics czy Google Tag Manager,
  • oraz wszelkie inne czynności reklamowe, które bezpośrednio wpływają na promocję biznesu i prowadzą do zwiększenia sprzedaży.

Wiedza ekspercka oszczędza Twój budżet, zapobiega jego przepalaniu na zbędne działania, weryfikuje poprawność założeń i celów biznesowych oraz umożliwia lub przyspiesza ich realizację niższym kosztem.

Jakie są plusy korzystania z doradcy marketingowego?

Skorzystanie z zasobów informacyjnych, wiedzy i kompetencji mentora lub firmy doradczej, która jest w stanie wspomóc Cię w działaniach marketingowych, daje wiele korzyści, które wnoszą realną wartość dla każdego przedsiębiorstwa. Skuteczna promocja marki i działania zorientowane na rozwój i sprzedaż, wzmocnienie słabych punktów i wykorzystywanie, w najlepszy możliwy sposób tych mocnych, wszystko to wpływa na poprawę sytuacji finansowej Twojej firmy i zwiększenie jej konkurencyjności na rynku.

Komu przydaje się pomoc marketingowa dla firm?

Pomoc marketingowa dla firm sprawdza się przy wszystkich rodzajach przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości. Na każdym etapie rozwoju, wskazane jest korzystanie z outsourcingu marketingowego. Dzięki niemu małe firmy nie muszą uczyć się na własnych błędach, a duże przedsiębiorstwa korzystają z doradcy zewnętrznego, ponieważ ludzie, którzy długo współpracują ze sobą w obrębie jednej firmy, bardzo często ulegają syndromowi grupowego myślenia. Zewnętrzna pomoc marketingowa dla firmy oznacza świeże spojrzenie osoby spoza danej grupy, dzięki czemu łatwiej jest jej dostrzec elementy umykające zżytej ze sobą, podobnie myślącej, grupie z jednego przedsiębiorstwa.

Ile kosztuje pomoc doradcy marketingowego?

Cena za usługi doradcy zależna jest od wielu czynników. Najczęściej można się spotkać z rozliczeniem godzinowym, wykupieniem pakietu konsultacji, jak również rozliczeniem miesięcznym. Koszt za jedną godzinę rozmowy ze specjalistą zaczyna się zwykle od 100 zł, a dochodzi do kilku tysięcy. Ponadto występują podwykonawcy, którzy oferują rozliczenie oparte o efekt, najczęściej pobierając procent od sprzedaży usług lub produktów. Jeśli konsultant z którym podejmiesz współpracę będzie znał się na swojej pracy, wówczas na pewno podjęcie współpracy będzie oznaczało dla Ciebie co najmniej oszczędności, a najczęściej także zyski.

Podziel się:
Autor publikacji: Michał Wiśniewski

Szybki kontakt

Strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.